lørdag 31. juli 2010

Lørdag 31. Juli 2010: Tverrfjellet og Ørnfløya

Black&White fargefoto :-)
Utsikt fra Ørnfløya. Hit skal jeg opp i bedre vær!
Tverrfjellet, toppen midt i bildet, litt klyving mot toppen.
Tverrfjellvatnet nærmest. Kattfjordvatnet bak.

En dag var vi på to toppa! Starta hjemmefra i 20 varmegrader, etter frokost på verandaen. Kjørte ut til Kattfjordeidet og etter 1 time og 30 minutter sto vi på toppen av Tverrfjellet. Litt klyving mot toppen. Vi tok oss ned til vatnet, og nøt kaffepausen der. Det begynte å yre mens vi var på toppen, fant det best og komme oss ned ura før det begynte å bli sleipt. Etter såvidt over 3 timer var vi nede ved bilen igjen.
Vi skifta og kjørte ut til Brensholmen. Veien opp til Ørnfløya var raskt tilbakelagt, nå regna det godt. Endelig fikk jeg oppleve å komme opp på Ørnfløya, har vært et mål i mange 10-år, etter at jeg fikk høre om stedet av min svigerbror, som i mange år hadde sin arbeidsplass ombord på fiskebåten ved samme navn. Forventningene sto ikke helt i stil med virkeligheten, hadde sett for meg en brattere ankomst og en mer spekulativ topp med innslag av havørn og ørnereir. Men greit nok, tur/retur i underkant av en time. Utsikten var ikke den aller beste i disen, såvidt vi skimta Håja. Men vi fikk nå registrert to "10 på Topp"-tura idag.

Ingen kommentarer: